Имплементација Глобалног извјештајног обрасца (GRF) за процјену и извјештавање о стању површине полетно-слетне стазе

Имплементација Глобалног извјештајног обрасца (GRF) за процјену и извјештавање о стању површине полетно-слетне стазе

8. novembar 2021. | Новости

Имплементација Глобалног извјештајног обрасца (GRF) за процјену и извјештавање о стању површине полетно-слетне стазе

Од 04. новембра 2021.године у 0000 UTC,  BHANSA је након прихватања промјене у АТМ функционалном систему од стране Дирекције за цивилно ваздухопловство БиХ (BHDCA) почела са објављивањем новог формата SNOWTAM порука, користећи EAD SNOWTAM Template.

На овај начин у потпуности је имплементисана ICAO регулатива којом се стандардизује објава и формат SNOWTAM-а и то: ICAO circular 355 355 „Assessment, Measurement and Reporting of Runway Surface Conditions“, ICAO doc 10064 „Aeroplane performance manual“, ICAO doc 10066 „Aeronautical Information Management“, ICAO doc 9981 „Aerodromes“, ICAO „Guidance on the Issuance of SNOWTAM“.

Одлуком директора BHDCA  формиран је тим на нивоу државе и ту су дефинисани задаци тима у складу са GRF implementation checklist.

Један од задатака је израда и усвајање 'Плана примјене GRF због потребе ефикасне проведбе и надзора над имплементацијом пројекта новог начина извјештавања о стању маневарских површина на аеродромима и новог формата SNOWTAM-а.

Шта је GRF?

Као резултат анализе многих догађаја који су се односили на RWY safety (RWY excursions), на нивоу ICAO је закључено да је умањење ризика (митигација) проведива кроз нови ICAO формат глобалног извјештавања (GRF-Global Reporting Format).

GRF је методологија усклађена на глобалном нивоу, која је намјењена за процјену услова на површини RWY и објављивање извјештаја који су директно повезани са перформансама авиона.

То је стандардизирани извјештај о стању писте и састоји се минимално од:

-  Матрице процјене (RCAM)-то је матрица којом се обавља процјена RWYCC кориштењем успостављене процедуре за  надзор маневарских површина,          

-  Шифре/кōда стања на RWY (RWYCC),

-  Извјештаја о стању на писти (RCR),

-  Стања маневарске површине,

-  Описа стања маневарске површине.

 

Основне разлике у односу на 'стари' SNOWTAM формат су:

·         „Процјена“ умјесто „Посматрање и мјерење“,

·         Слова која се користе за означавање рубрика у SNOWTAM -у (А, Б, Ц, ...) користе се само у референтне сврхе и не уносе се у SNOWTAM поруке,

·         Максимална ваљаност SNOWTAM -а је 8 часова (не 24 часа),

·         Објављује се током цијеле године за све међународне аеродроме.

 

 BHANSA GRF продукти:

  SNOWTAM ATC радио
свеобухватност информације

HIGH

(информације објављене SNOWTAM -ом су свеобухватне и детаљне)

MEDIUM;

(ATC поруке на фреквенцији су кратке, без детаљних информација)

правовременост/ажурност

LOW

(за SNOWTAM је потребно вријеме за процесуирање)

HIGH

(АТC може одмах по добијању RCR пренијети информацију преко радио поруке)

оптерећење за контролора LOW HIGH
оптерећење за пилота LOW MEDIUM

Приликом реализовања овог сложеног пројекта BHANSA је имала одличну сарадњу с BHDCA и свим међународним аеродромима у БиХ.

 

За све додатне информације можете се обратити на е-mail:

[email protected]  

[email protected]   

или на телефон:  

+387 33 251 381

+387 61 474 601

Пратите нашу Фацебоок страницу

BHANSA Agencija za pružanje usluga u zračnoj plovidbi Bosne i Hercegovine

Социјалне мреже

BHANSA - АГЕНЦИЈА ЗА ПРУЖАЊЕ УСЛУГА У ЗРАЧНОЈ ПЛОВИДБИ БОСНЕ И ХЕРЦЕГОВИНЕ

ИД 4227685650001
Ортијеш бб 88000 Мостар
Босна и Херцеговина
Тел: +387 36 281 000
Фаx: +387 36 281 010

Copyright © 2020 - 2024 BHANSA. Сва права задржана.
Израда и одржавање: KRAFTBIT

BHANSA